Stilte, een heerlijk woord, veel verlangd, maar vaak verstoord.

zondag 22 januari 2012

Euro of geen euro

We leven in een onzekere tijd, euro of geen euro. Dat is de vraag. Zal de euro verdwijnen? Ik ben inmiddels gewend geraakt aan de euro als aan het weer, een van de weinige zekerheden in mijn leven. Het is er altijd.
Van de week voorspelde het weerbericht ‘pittige buien’. Daar valt mee te leven. Het kost me waarschijnlijk een paraplu, maar voor tien euro heb ik een nieuwe. Maar wat als het weerbericht zegt: binnenkort geen weer meer? Dan sta je toch raar te kijken. Wat komt er voor het weer in de plaats? Zonder iets als het weer kan het niet. Had ik maar weer gespaard, toen er nog volop weer voorhanden was.
Moet ik nu euro’s sparen? De inhoud van de banken zal ook waardeloos worden, dus heeft sparen weinig zin.
Komt de gulden heel misschien terug? Zal God weer met ons zijn?
Nee, ik wil er eigenlijk niet te lang bij stilstaan. Ik word gek als ik te lang aan geld denk. Denken over geld brengt slechts chaos in mijn brein aan. Economisch denken is niet aan mij toevertrouwd.
Nu mijn euro nog iets waard is, ga ik het maar zoveel mogelijk uitgeven aan boeken, muziek, en lekker eten. Het houdt me bezig.
Misschien knabbel ik dan toch nog eens gestaag mijn weg omhoog naar de top van de economie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten