Stilte, een heerlijk woord, veel verlangd, maar vaak verstoord.

vrijdag 15 april 2011

Onderstaande drie schrijverijtjes zijn niet van vandaag, doch ik vind dat ze op mijn weblog aanwezig moeten zijn.

   BUGSY

    Het is herfst in het park,

    rustig en veel
    bladeren dalen neer
    als mooie kleuren,
    bruin en geel.

    Even later daalt er
    een reus op je neer
    en dat doet zeer
    de reus roept nog een paar woorden
    en rijdt door.

    Ik til je op
    en druk je kopje
    zacht tegen mijn oor.

    Je geeft me nog een dikke kus
    en sluit je ogen
    en ik sluit de deur
    en dat is het dus ?

    Nog vaak

    zie ik ons 
    elke dag daar zo staan.

    Twee dikke vriendjes;

    wat heeft die grijze blikken reus
    ons toch aangedaan!


    *

   ZONDER VRIENDJE

    Je komt thuis,
    De pest in.  
    Je trekt de koelkast open.
    Altijd als je thuis komt,
    Trek je die open.

    Je weet niet eens
    Waarom en of je
    Ergens zin in hebt,
    Maar je trekt ‘m open.

    Terwijl je dat doet,
    Bedenk je ineens,
    Dat het best
    Mogelijk is dat je
    Speciaal voor de koelkast
    Thuiskomt. 



    TIMMY

     Je komt thuis,
     De pest in.
     Achter de deur
     Staat Timmy.

     Want altijd als je
     Thuiskomt,
     Staat hij daar,
     Hoe dan ook.

     Je weet ineens,
     Dat je weer
     Ergens zin in hebt
     En aait Timmy over z’n bol.

    Terwijl je dat doet,
    Bedenk je ineens
    Dat het best
    Mogelijk is dat je
    Speciaal voor Timmy
    Thuiskomt.                   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten